#navbar { height: 0px; visibility: hidden; display: none;}

Sunday 26 February 2017

Φτιάχνω εύκολες μπάρες βρώμης με ξηρούς καρπούς παρέα με τα παιδιά μου- diy oats bars with nuts with my kids

Στην οικογένεια μου αγαπάμε τους ξηρούς καρπούς και τα λεγόμενα superfoods. Oι διατροφικές μπάρες και ειδικότερα αυτές με βρώμη είναι το αγαπημένο γλύκισμα των παιδιών μου στο σχολείο. Δεν σας κρύβω ότι και εγώ τις αγαπώ πολύ.
Τα τελευταία χρόνια μπορεί κάποιος εύκολα να βρει διατροφικές μπάρες σε μάρκετ, καταστήματα τροφίμων αλλά και σε φούρνους σε μεγάλη ποικιλία. Δυστυχώς οι περισσότερες από αυτές περιέχουν πολλή ζάχαρη και αλάτι.  Άρχισα λοιπόν  να ψάχνω στο διαδίκτυο μήπως και βρω συνταγές για να φτιάξω τις δικες μου.  Είπαμε είμαι diy lover! Πειραματίστηκα, έφτιαξα, πέταξα, χάλασα υλικά και τελικά δημιούργησα τις δικες μου μπάρες που έχουν πολλά πλεονεκτήματα.
  • Γίνονται πανεύκολα, μέσα σε λίγα λεπτά
  • Είναι νηστίσιμες και δεν χρειάζονται ψυγείο
  • Δεν χρειάζονται πολλά υλικά
  • Δε χρειάζεται να ανακατέψετε πολλά σκεύη για να τις φτιάξετε- επομένως δεν σπαταλάτε πολλή χρόνο για καθάρισμα/ πλύσιμο
  • Είναι πολύ υγιεινές μιας και έχουν ελάχιστη ζάχαρη αλλά πολύ  μέλι
  • Έχουν ωραία γεύση
  • Και το κυριότερο .. μπορείτε να τις φτιάξετε παρέα με τα παιδιά σας


Ορίστε η συνταγή για τις περιβόητες μπάρες βρώμης
  • 250 γρ νιφάδες βρώμης
  • 200 γρ (περίπου- διαβάστε τις διευκρινίσεις) μέλι. Εμείς χρησιμοποιούμε ανθέων ή πορτοκαλιάς για αυτή την συνταγή
  • 100 γρ ζάχαρη μαύρη
  • 250 γρ ξηρούς καρπούς (αμύγδαλα, καρύδια, ηλιόσπορους, φουντούκια, cranberries,  σταφίδες) γενικότερα ότι σας αρέσει
  • 100 γρ ινδική καρύδα (προαιρετικά).

Εκτέλεση

Τρίβουμε στο blender τους ξηρούς καρπούς. Μέσα σε ένα μπολ ανακατεύουμε την βρώμη με τους ξηρούς και  τη ινδική καρύδα.



Σε μικρό κατσαρολακι ή μπρίκι του καφέ ανακατεύουμε το μέλι με την ζάχαρη και τα λιώνουμε σε χαμηλή θερμοκρασία. Προσοχή δεν θέλουμε να βράσει το μέλι, μόνο να λιώσει το μίγμα και να γίνει πιο ρευστό. Βγάζουμε το μέλι με την ζάχαρη και το ρίχνουμε στο μπολ με το μίγμα των ξηρών καρπών. Τα ανακατεύουμε για να «κολλήσουν» μεταξύ τους. Θέλουμε το μίγμα του μελιού να πάει παντού και στην ουσία να φτιάξουμε ένα κολλώδες μίγμα μελιού και βρώμης-ξηρών καρπών.
Σένα ταψάκι, βάζουμε ένα αντικολλητικο χαρτί καλύπτοντας τον πάτο αλλά και τα πλαϊνά του ταψιού. Ρίχνουμε το μίγμα που φτιάξαμε και πατάμε το υλικό να γίνει σαν πίτα. Εγώ χρησιμοποιώ μια σπάτουλα και πατώ το μίγμα.  Το ψήνουμε σε προθερμασμένο φούρνο στους 200 βαθμούς C για περίπου 20 λεπτά. Θα καταλάβετε ότι το μίγμα είναι έτοιμο όταν ροδίσει. Το βγάζουμε από τον φούρνο και περιμένουμε 5 λεπτά να κρυώσει. Στην συνέχεια και ενώ είναι ακόμα ζεστό το ταψί, κόβουμε με μαχαίρι το μίγμα σε κομμάτια.


Προσοχή : εάν το αφήσετε να  σας κρυώσει το μίγμα, οι μπάρες θα τρίβονται και δεν θα είναι ομοιόμορφες.
Μπορείτε να τις αποθηκεύσετε, τυλίγοντας τες σε χαρτί λαδόκολλα. Επίσης μπορείτε να λιώσετε σοκολάτα υγείας ή όποια άλλη σοκολάτα θέλετε και να προσθέσετε λίγο από πάνω.

Διευκρίνηση
 οι ποσότητες μπορούν να αυξομειωθούν ανάλογα με το μάτι που λένε. Εμένα μου έχει τύχει κάποιες φορές να θέλω περισσότερο μέλι για να ανακατέψω όλο το μίγμα και να κολλούν τα υλικά μεταξύ τους. Σε αυτές τις περιπτώσεις, προσθέτω λίγο μέλι με ένα κουτάλι, χωρίς καν να το ζεστάνω στο κατσαρολακι.

Γευστικές μπάρες βρώμης με φυστικοβουτυρο έχω φτιάξει και με την συνταγή της  συνονοματης Μαρίας στο blog της swanocen.grΔοκιμάστε τες !

Καλή επιτυχία!

No comments: