#navbar { height: 0px; visibility: hidden; display: none;}

Tuesday, 28 January 2014

Μητρικός θηλασμός και χορτοφαγία- breastfeeding and vegeterianism

¨Ο μητρικός  θηλασμός είναι στην φύση του ανθρώπου!"
 Πολλές μαμάδες που θηλάζουν τα μωρά τους είναι χορτοφάγοι. Στο παρακάτω άρθρο, η ειδικός εξηγεί τι θα πρέπει να προσέξουν οσες μανούλες είναι θηλάζουσες χορτοφαγοι. Το παρακάτω  άρθρο το διάβασα   στο diatrofi.gr

http://www.un.org/News/dh/photos/large/2012/May/05-01-2012breastfeeding.jpg

Οι περισσότερες από εσάς γνωρίζετε ήδη πόσο σημαντικός είναι ο θηλασμός. Είναι όμως πολύ πιο σημαντικός αν είστε χορτοφάγος. Αυτή τη στιγμή δεν κυκλοφορούν στην αγορά βρεφικά γάλατα που να είναι 100% για χορτοφάγους. Όλα περιέχουν βιταμίνη D που προέρχεται από ζώα. Και τα βρεφικά γάλατα από αγελαδινό γάλα αποκλείονται για τον προφανή λόγο. Τι μας απομένει; Όχι και πολλές επιλογές. Αν θέλετε το μωρό σας να είναι δυνητικά χορτοφάγος, θα πρέπει να το θηλάσετε.
Έσο έτοιμη
Είναι πολύ σημαντικό να είστε προετοιμασμένη για το θηλασμό αν δεν θέλετε να το ρισκάρετε. Μπορεί να ακούγεται απλό και εύκολο, αλλά είναι λίγο πιο περίπλοκο από το να προσφέρετε απλά το στήθος σας στο μωρό σας. Όσο είστε ακόμη έγκυος, διαβάστε σχετικά βιβλία και παρακολουθείστε μερικές συναντήσεις του Ελληνικού Συνδέσμου Θηλασμού ώστε να μπορέσετε να βοηθήσετε το μωρό να πιάσει σωστά το στήθος σας, σε περίπτωση που μετά τη γέννα δεν υπάρχει διαθέσιμη βοήθεια από κάποια ειδικό.
http://www.dirtyandthirty.com/wp-content/uploads/2012/03/breastfeeding.jpg

Πόσο καιρό πρέπει να θηλάσετε
Αυτό εξαρτάται αποκλειστικά από εσάς. Οι συστάσεις των ιατρικών οργανισμών είναι θηλασμός για τουλάχιστον ένα χρόνο. Από τη στιγμή που τα βρέφη εξαρτώνται από το μητρικό γάλα ή τη βρεφική φόρμουλα τους πρώτους μήνες της ζωής τους και δεν υπάρχουν εναλλακτικές για χορτοφάγους, ως μαμά θα χρειαστεί να θηλάσετε τουλάχιστον ένα χρόνο. Μετά από αυτό, το μωρό θα μπορεί να πίνει συμπληρωματικά φυτικά γάλατα όπως από σόγια ή γάλα από αμύγδαλα.
ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΕΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ
  1. Καταστήστε τα δημητριακά ολικής άλεσης και τις πατάτες ως βάση για κάθε γεύμα. Τα ενισχυμένα δημητριακά είναι χρήσιμα στο να προσφέρουν επιπλέον θρεπτικά συστατικά(π.χ εμπλουτισμένα με Βιτ Β12). Τα δημητριακά ολικής άλεσης προσφέρουν σίδηρο για ενέργεια και ψευδάργυρο για ισχυρό ανοσοποιητικό σύστημα.
  2. Καταναλώστε ένα «υποκατάστατο κρέατος» σε κάθε γεύμα. Τόφου, φασόλια, φακές, ρεβίθια, ξηροί καρποί. Όλα δίνουν πρωτεΐνη στη θέση του κρέατος, των ψαριών, των πουλερικών και των αυγών.
  3. Θα πρέπει να δίνετε ιδιαίτερη προσοχή στην καθημερινή κάλυψη των αναγκών τους σε σίδηρο. Μόνο το 5-8% του φυτικού σιδήρου (συνδυασμός δημητριακών με όσπρια) απορροφάται από τον οργανισμό. Τρόφιμα πλούσια σε σίδηρο είναι το tofu,η κολοκύθα, το σπανάκι, όσπρια, αποξηραμένα φρούτα, εμπλουτισμένα δημητριακά πάντα σε συνδυασμό με Βιτ.C (λεμόνι ,πιπεριές) για μεγαλύτερη απορρόφηση.
  4. Καταναλώστε εναλλακτικά γαλακτοκομικά προϊόντα δύο φορές την ημέρα. Αυτά περιλαμβάνουν το ενισχυμένο γάλα σόγιας, γιαούρτια και τυρί σόγιας, συν τρόφιμα πλούσια σε ασβέστιο όπως αποξηραμένα βερίκοκα, πράσινα φυλλώδη λαχανικά (εκτός από σπανάκι), ξηρούς καρπούς, ταχίνι και σουσάμι.
  5. Φρούτα και λαχανικά. Τουλάχιστον 5 μερίδες την ημέρα, με μεγάλη ποικιλία.
  6. Καταναλώστε ιωδιωμένο αλάτι ή μικρές ποσότητες από φύκια (seaweed) κάθε ημέρα.
  7. Φάτε τρία με τέσσερα βραζιλιάνικα φιστίκια κάθε μέρα για σελήνιο.
http://www.todaysparent.com/wp-content/uploads/2011/10/toddler-breastfeeding.oct11.istock.jpg



ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΕΣ ΒΙΤΑΜΙΝΕΣ
Κατά τη διάρκεια του θηλασμού είναι πολύ σημαντικό να είστε σίγουρες πως λαμβάνετε όλα τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά από τη διατροφή σας. Το μωρό σας βασίζεται σε εσάς για να πάρει όλα τα θρεπτικά συστατικά που χρειάζεται ώστε να μεγαλώσει υγιές. Ωστόσο υπάρχουν δύο βιταμίνες που είναι ιδιαίτερα σημαντικές για τις γυναίκες χορτοφάγους. Πρέπει να είστε απόλυτα σίγουρη πως τις λαμβάνετε:
Βιταμίνη B12 - Τα μωρά γεννιούνται με μηδενικά σχεδόν αποθέματα αυτής της σημαντικής βιταμίνης. Η Β12 περνά μέσα από το μητρικό γάλα σε επαρκείς ποσότητες μόνο αν καταναλώνετε αρκετή στη διατροφή σας. Τη βιταμίνη B12 τη συναντάμε σε εμπλουτισμένα τρόφιμα, όπως δημητριακά πρωινού και σε μικρότερες ποσότητες στο κους-κους, στο πλιγούρι και στον ταραμά. Αν δεν είστε 100% σίγουρη πως λαμβάνετε αρκετή Β12 για τον εαυτό σας, σκεφτείτε, με τη καθοδήγηση του διατροφολόγου σας να λαμβάνεται συμπλήρωμα Β12 για όσο θηλάζετε ή με τη καθοδήγηση του παιδίατρου, να αρχίσετε να δίνετε ειδικό συμπλήρωμα στο μωρό από την ηλικία των 2 εβδομάδων μέχρι να σταματήσετε να το θηλάζετε.
Βιταμίνης D - Βγείτε στη λιακάδα! Αν δεν μπορείτε να βγείτε στον ήλιο 10 με 15 λεπτά, 2-3 φορές την εβδομάδα, φροντίστε να λάβετε τη βιταμίνη αυτή στη διατροφή σας. Καλές πηγές είναι τα ενισχυμένα φυτικά γάλατα. Βγάλτε και το μωρό σας στον ήλιο αλλά προσοχή στην υπερέκθεση. Αν χρειαστεί να πάρετε συμπλήρωμα, ψάξτε για D2 που είναι φυτικής προέλευσης γιατί η D3 προέρχεται από ζώα.
Τα πλεονεκτήματα του θηλασμού
Οι θετικές συνέπειες του θηλασμού για το μωρό είναι πολύ γνωστές και περιλαμβάνουν φυσική ανοσοποίηση έναντι διάφορων παθήσεων όπως ωτίτιδες, αλλεργίες, γαστρεντερικές ενοχλήσεις, ενώ τα παιδιά που θηλάζουν έχουν λιγότερες πιθανότητες για διαβήτη και σύνδρομο αιφνίδιου θανάτου. Ένα λιγότερο γνωστό πλεονέκτημα είναι ότι γάλα της χορτοφάγου μητέρας είναι πιο χαμηλό σε περιβαλλοντικούς ρύπους από ότι το γάλα της μητέρας που δεν ακολουθεί τέτοια δίαιτα. Οι περιβαλλοντικοί ρύποι αποθηκεύονται κυρίως στο λίπος. Βέβαια οι χορτοφαγικές δίαιτες τείνουν να είναι χαμηλότερες σε λίπος, γι' αυτό και μεταφέρονται λιγότερο στο γάλα της μητέρας.
Οι επαγγελματίες υγείας, και πιο συγκεκριμένα οι παιδίατροι και οι πιστοποιημένοι σύμβουλοι γαλουχίας (IBCLCs), θα πρέπει ενισχύουν την ανάγκη της μητέρας να ακολουθεί χορτοφαγική δίαιτα (υπό την επίβλεψη πάντα διαιτολόγου) και να τη διαβεβαιώνουν ότι δεν διατρέχει κανένα κίνδυνο το μωρό τους όταν το θηλάζουν. Τέλος ο θηλασμός ωφελεί το μωρό σας αλλά και το περιβάλλον, καθώς δεν ρυπαίνει και δεν ξοδεύει νερό.
πηγές:

No comments: